Με αφορμή τα όσα γράφηκαν παραπάνω θα ήθελα να πω τα εξής:
- Απ’ ότι θυμάμαι ο ΣΕΠ είχε πει ότι δίδασκε στο μεταπτυχιακό της Πληροφορικής – ήτοι Πληροφοριακά Συστήματα
- Στο προπτυχιακό πρόγραμμα Πληροφορική, κατά κανόνα, δεν γράφαμε εξετάσεις με ανοιχτά βιβλία ή σημειώσεις
- Τα ανοικτά βιβλία και σημειώσεις είτε είναι ιδιομορφία των μεταπτυχιακών γενικά, είτε του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού
Σε κάθε περίπτωση όμως, μετά τα όσα ζήσαμε πέρσι με την ΣΔΥ-51, νομίζω ότι τα ανοικτά βιβλία είναι δίκοπο μαχαίρι και μάλλον στραμμένο προς την κακή κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, και ας με διαψεύσουν οι συνάδελφοι αν δεν είναι έτσι, ο όγκος των θεμάτων ήταν υπερβολικός, τα θέματα δεν είχαν και πολύ σχέση με την ύλη, και το καλύτερο όλων, έπρεπε να συμπεριλαμβάνουμε βιβλιογραφικές αναφορές στις απαντήσεις μας. Ναι καλά ακούσατε. Βιβλιογραφικές αναφορές στις τελικές γραπτές εξετάσεις.
Τέλος, για να είμαι δίκαιος, η αυστηρότητα στην βαθμολόγηση των γραπτών ήταν πολύ πιο χαλαρή απ’ ότι στις γραπτές εργασίες. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι είμαστε εδώ σήμερα. Δεδομένων των θεμάτων, που ήταν εκτός τόπου και χρόνου, εγώ αν βαθμολογούσα το γραπτό μου δεν θα του έβαζα πάνω από 3-4, ενώ τελικώς πήρα 7 (αν θυμάμαι καλά). Αντίθετα στις γραπτές εργασίες θα μου έβαζα 1-2 μονάδες παραπάνω – σε κάθε εργασία.
Κλείνοντας, δεν θέλω να θεωρηθεί ότι προπαγανδίζω υπέρ του να μην γίνει συζήτηση για το θέμα, αλλά, έχω πολλές αμφιβολίες αν τα ανοικτά βιβλία είναι υπέρ ή κατά των φοιτητών.