andreas έγραψε:... αλλά πάντα υπάρχει η περίπτωση να μην γίνει καν κάποια από τις ΣΔΥ60 ή/και ΣΔΥ61.
Δίχως να 'χω την πείρα που'χεις με το ΕΑΠ, Ανδρέα, δεν νομίζω πως υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο για το μεταπτυχιακό μας, ενώ σίγουρα δεν το θέλω, αλλά και σε περίπτωση που θελήσουν να το εφαρμόσουν, θα πιέσουμε για το αντίθετο! Διαβάζοντας τον κανονισμό των σπουδών, λοιπόν, και συγκεκριμένα την σελίδα 3, όπου αναφέρεται στα τμήματα των ΟΣΣ, αναγράφει πως ο αριθμός των 10 φοιτητών, ως ελάχιστος, είναι ο απαραίτητος για την δημιουργία τμημάτων (όχι ΘΕ) σε Πάτρα και Θεσ/νίκη. Αν δεν συμπληρωθεί αυτός ο αριθμός, δηλαδή, απλά γίνονται οι ΟΣΣ στην Αθήνα, για την οποία δεν προσδιορίζει ελάχιστο αριθμό φοιτητών. Επίσης, στο site του μεταπτυχιακού μας (
http://www.eap.gr/sdy.php) πουθενά δεν αναφέρει κάποια περίπτωση μή σχηματισμού ΘΕ. Απεναντίας, εξηγεί όλες τις πιθανές περιπτώσεις επιλογών από τους φοιτητές.
Θοδωρή, νομίζω πως έχεις διατυπώσει τους ίδιους, περίπου, προβληματισμούς και στο thread με τις επανεγγραφές, οπότε θα απαντήσω μερικώς και γι' αυτούς στο παρόν. Ίσως, βέβαια, να χαρακτηριστεί αφελές ή απλοϊκό το σκεπτικό μου, αλλά έτσι έχω βασίσει την απόφασή μου για τις δύο θεματικές, και συγκεκριμένα για την ΣΔΥ61 ως επιλογή κατεύθυνσης, εδώ και πολύ καιρό. Βασικό κριτήριο, που λες και το'χουμε όλοι καταλάβει μετά από ένα χρόνο φοίτησης, αλλά και στις παρούσες οικονομικές συνθήκες, είναι
ο χρόνος + το χρήμα. Άν έχεις χρόνο, ο οποίος είναι σχετικός για τον καθένα, κι έχοντας ζήσει μία ακαδημαϊκή χρονιά με δύο θεματικές, τότε μπορείς να "προβλέψεις" αν μπορείς να επαναλάβεις ή όχι κάτι αντίστοιχο και του χρόνου. Ο χρόνος, βέβαια, μετράει κι αντίστροφα, που λένε!
Για παράδειγμα, για μένα είναι μονόδρομος να πάρω τις δύο θεματικές, καθώς θέλω να "ξεμπερδεύω" το συντομότερο δυνατόν. Το χρήμα, από την άλλη, είναι κι αυτό ένα πολύ σημαντικό κριτήριο, το οποίο ο καθένας το διαχειρίζεται με τον τρόπο του, βέβαια. Άλλοι δεν μπορούν με την υφιστάμενη κι αβέβαιη κατάσταση να διαθέσουν το επιπλέον ποσό που χρειάζεται για την δεύτερη θεματική, άλλοι, όμως, το παίρνουν απλά απόφαση και το διαθέτουν.
ΣΔΥ61 ή ΣΔΥ62, λοιπόν: that is the question...or is it? Όπως κι ο Ανδρέας, έτσι κι εγώ, διάβασα τις περιγραφές των δύο θεματικών ενοτήτων κάτω από την επικεφαλίδα "Διάρθρωση" στην ιστοσελίδα του τμήματος. Δεν περιορίστηκα σε αυτές μόνο, βέβαια, αλλά επέστρεψα και στις ΣΔΥ50 και ΣΔΥ51 για να αποτιμήσω το πόσο αντιστοιχούσε η περιγραφή με την ύλη και τα θέματα που καταπιαστήκαμε τη χρονιά που μας πέρασε. Διαισθητικά, δηλαδή, διαχωρίζω τις δύο κατευθύνσεις στην μία που θα επικεντρώσει στο software κινητών συσκευών, ενώ η άλλη στο hardware των ενσωματωμένων συστημάτων. Από αυτές τις δύο κατευθύνσεις τί είναι αυτό που σε/με/μας αρέσει περισσότερο να ασχοληθείς; Ποιο είναι, επίσης, περισσότερο εφικτό για σπουδή από απόσταση; (αν και σ' αυτό, θυμάμαι μία συζήτηση που έκανε ο Ανδρέας σε κάποια ΟΣΣ αναφορικά με κινητά εργαστήρια and whatnot) Έχω έναν φίλο, εν τω μεταξύ, που αποφοίτησε από το τμήμα ΗΜΜΥ Χανίων και τώρα κάνει μεταπτυχιακό πάνω στα embedded στο Delft της Ολλανδίας. Το background του ήταν εντελώς διαφορετικό από το δικό μου, ενώ δεν έχω κάποιο παράδειγμα δικού μου συναδέλφου που να ασχολήθηκε αποκλειστικά με το hardware. Ποιό είναι το δικό μας background, με τί έχουμε ασχοληθεί μέχρι στιγμής και με τί θέλουμε να απασχοληθούμε στο μέλλον; Αυτές είναι κάποιες βασικές ερωτήσεις που θα πρέπει ν' απαντήσει κανείς πριν επιλέξει μεταξύ ΣΔΥ61-62. Αν έχεις ασχοληθεί δηλαδή λίγο, ή πολύ, με το software στην δουλειά σου και θέλεις να το συνεχίσεις και να το αναπτύξεις σαν ικανότητα, τότε η ΣΔΥ61 είναι η "λογική" επιλογή για μένα. Εξάλλου, από τις λίγες αναφορές που έκανε κι ο κ. Κομνηνός στην συγκεκριμένη ΘΕ, κατάλαβα πως και το δικό του αντικείμενο είναι σχετικό με αυτήν, το Mobile Computing, δηλαδή, το οποίο μου φάνηκε, προσωπικά, ως πολύ ενδιαφέρον κι επαιξε κι αυτό το ρόλο του για να κάνω την επιλογή μου.
Τώρα, όσον αφορά το αναπάντητο, από τον κ. Καμέα, e-mail σου, θα πρέπει να σκεφτούμε ως κάποιο ελαφρυντικό την πρώτη χρονιά που τρέχει το πρόγραμμα. Αλλά κι από την άλλη, το να μην ξέρουν οι ΣΕΠ την διάρθρωση, την ύλη και την κατεύθυνση που θα έπαιρνε την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά το πρόγραμμα, άσχετα από το αν θα παρέμεναν σε αυτό ή όχι, νομίζω πως αποτελεί σοβαρή παράλλειψη από το ΕΑΠ. Έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες πως θα πρέπει αιτηθούμε περισσότερη ενημέρωση για κάτι που μας αφορά άμεσα κι έχει, μάλιστα, οικονομικό, αλλά και προσωπικό αντίκτυπο στις ζωές μας, αλλά εφόσον, στην παρούσα φάση, δεν βλέπουμε προκοπή, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αποφασίσουμε διαισθητικά για του χρόνου. Εγώ ανέλυσα παραπάνω το σκεπτικό μου, ενώ κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτες θα είναι οι απόψεις και των υπολοίπων πάνω σε αυτά που έγραψα, αλλά και γενικότερα, καθώς πλησιάζουν κι οι μέρες που θα πρέπει να κάνουμε την κατάθεση των διδάκτρων.